Een klacht, wat dan?
Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over een beslissing of het gedrag van iemand op school. Bij bezwaren of klachten wordt uitgegaan van de volgende stappen:
- Bespreek de vraag eerst in alle openheid met de persoon in kwestie of de directeur van de school.
- Als dit geen oplossing biedt, of u hierbij ondersteuning nodig hebt, kunt u contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon van de school.
- Als dit geen oplossing biedt kan de interne vertrouwenspersoon u verwijzen in de te nemen vervolgstappen.
Vertrouwenspersonen
Voor advies kunt u altijd contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon. Op de Ark is dat Gerriëtte Bottenberg.
Haar emailadres is: gerriette.kasper@vivente.nu
De school kent ook een externe vertrouwenspersoon. U kunt deze persoon zien als een objectieve deskundige van buiten de school.
Contactgegevens
De gegevens van de externe vertrouwenspersoon zijn:
Henk Grit
Tel. (038) 425 55 42 / 06 24 32 16 61
E-mail: h.grit@viaa.nl
Afhankelijk van de inhoud van de klacht wordt u in contact gebracht met de relevante organisatie.
De adresgegevens van het bevoegd gezag zijn:
Vivente
Postbus 40220
8004 DE ZWOLLE
Tel. (038) 355 65 70
E-mail: klachten@vivente.nu
Vivente is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie:
Landelijke Klachtencommissie, Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD UTRECHT
Tel. (030) 280 95 90
E-mail: info@onderwijsgeschillen.nl
www.onderwijsgeschillen.nl
Downloads
Brochure Omgaan-met-klachten-en-bezwaren
Klachtenregeling-Landelijke-Klachtencommissie-Reglement