Bij ons op school is er structuur in de klas en leren kinderen al vroeg om zelf te plannen. Zo werken we in de kleutergroepen met een planbord en vanaf groep 3 met dag- en weektaken. Beeldkaarten geven het ritme van de dag aan en op het bord hangt een weekrooster. We beginnen en eindigen de dag gezamenlijk, er is ruimte voor een gebed, lied of verhaal.
Bij het zelfstandig werken maken leerlingen gebruik van speciale dobbelsteen. Bij het rode-vlak werken kinderen zelfstandig. Bij groen is er ruimte voor overleg en samenwerking. Staat de dobbelsteen op een ?, dan is er een hulpvraag en kan de leerkracht tijdens zijn loopronde specifiek aandacht besteden aan de leerlingen die een de dobbelsteen op het vraagteken hebben staan. Kinderen in de hogere groepen kijken veelal hun eigen werk na, waardoor ze inzicht krijgen in hun eigen prestaties.
Toch kan iedere dag ook weer anders zijn. Ons onderwijs is gevarieerd en afgestemd op de behoefte van het kind. Kinderen bepalen hun eigen doelen en kiezen zelf waaraan ze willen werken. Uiteraard binnen de kaders; de basis is bij ons op orde. Vanaf groep 4 werken kinderen met tablets. Hierdoor kunnen we nog beter aansluiten op het niveau en de (leer)behoefte van ieder kind.
‘Bij ons mag je zijn wie je bent. Wij zien wat jij kunt!’
We bieden veel verschillende activiteiten aan zodat kinderen zich in de breedte ontwikkelen. We kijken verder dan onze school. Zo gaan wij met de trein naar een museum en hebben we een uitgebreid beleidsplan voor het inbedden van cultuureductie in ons reguliere onderwijsaanbod. Diversiteit, keuzevrijheid en aansluiten op de wensen en behoeftes van onze leerlingen zijn daarin leidend.